jueves, 14 de mayo de 2009

Impugnada una llista electoral que reivindica la integridá territorial de la nación asturiana






L’abogáu xeneral del Estáu, Joaquín de Fuentes Bardají, impugnó pela mañana énte la Sala del 61 del Tribunal Supremu la llista presentada pa los comicios europeos por Iniciativa Internacionalista, al considerar que se trata d’una "sucesora fraudulenta" de Batasuna. La Fiscalía xuniráse a esta iniciativa presentando la so propia demanda, buscando evitar qu’esta candidatura concurra a les elleiciones del prósimu 7 de xunu.
La decisión d’impugnar esta llista básase n’ informes de la Guardia Civil y de la Policía, y qu’espeyaríen supuestamente una infiltración por Batasuna de la llista de II-SP. Tres presentar la demanda, De Fuentes Bardají desplicó qu’ayeri aconceyó colos ministros españoles de Xusticia ya Interior, Francisco Caamaño y Alfredo Pérez Rubalcaba, con quienes llegó a la conclusión de que "hai prueba suficiente p’actuar contra esti partíu pa que nun pueda presentase por ser sucesor de Batasuna".
L’abogáu xeneral del Estáu indicó que les pruebes principales contra II-SP básense en "conexiones personales, sobre too del númberu 1". La investigación, según De Fuentes basóse tanto nos avalistes de la candidatura como nes rellaciones de los trés primeros integrantes de la candidatura (Alfonso Sastre, Doris Benegas y Ángeles Maestro). "Una llista como ésta aspira como muncho a sacar un escañu, el restu ye rellenu", afirmó. "La rellación d’estos candidatos lleva a pensar que ye una aición articulada y dirixida por Batasuna", añadió.

16 de mayu: I Alcuentru en Sanander pola defensa del asturianu






El nuestru exe vertebrador foi el llamáu Manifiesto por el Patrimonio Lingüístico Cántabro, un documentu de consensu alrededor del cual entendimos que podíemos reaxuntar al conxuntu de persones y colectivos que tuvieren dalguna sensibilidá, interés o inquietú acerca de la cuestión. Y efectivamente, asina foi. El mayor llogru d'Esclave nesti tiempu ye ensin dudla conseguir l'apoyu de cientos de persones y decenas de colectivos de tou tipu, que se sumaron al manifiestu, a través sobre too d'internet. Esclave agradecez abondo'l llabor d'apoyu y difusión de toos.
Sin embargo, las Instituciones no han sabido estar a la altura de momento, y la Conseyería de Cultura rechazó la solicitud de declaración de Bien d'Interés Cultural que incluía el manifiesto, en un informe plagado de errores técnicos y lingüísticos que podéis consultar en nuestra web: http://esclave.wordpress.com/Esta decisión deja a nuestro patrimonio lingüístico común en una situación de total indefensión y abandono, propiciando su recesión e incluso desaparición si no se pone remedio. Y el único remedio que se nos ocurre es la movilización social de todas aquellas personas y colectivos que estamos sensibilizados, de cara a desarrollar trabajos por la pervivencia del patrimonio lingüístico cántabro y presionar a las Instituciones para que reconozcan y protejan este patrimonio de incalculable valor. El primer paso lo vamos a dar el sábadu 16 de Mayu en el Centro Cívico Callealtero de Santander, desde las 10:30 h. Allí va a tener lugar un Alcuentru pol patrimoniu llingüísticu cántabru, y vos animamos a asistir, arrimar el hombro y participar. A lo largo de toda la mañana están previstas algunas actividades de tipo cultural, como actuaciones musicales o la lectura común de algunos fragmentos literarios escritos en cántabro. También se explicará a los asistentes todo el proceso que ha tenido el Manifiesto y la solicitud de declaración de BIC, y habrá un turno de preguntas e intervenciones, de cara a diseñar futuras campañas o lo que queráis proponer. Aprovecharemos también para repartir las pegatinas que hemos sacado para tratar de sensibilizar a la sociedad cántabra, y finalizaremos en el patio anexo al salón de actos con música popular cántabra. Os dejamos el cartel de convocatoria, que libremente podéis imprimir y difundir, e insistimos en la importancia de asistir a este encuentro dada la gravedad de la situación en la que se encuentra el Patrimoniu Llingüísticu Cántabru.PLATAFORMA ESCLAVE - esclave_cant@yahoo.com