miércoles, 1 de julio de 2009

Tresvisu celebró la Fiesta del Ramu de San Pedru




Fiesta del Ramu de San Pedru en Tresvisu




La localidá asturiana de Tresvisu celebró la so tradicional fiesta del ramu n'honor a San Pedru, una fiesta mui asturiana consistente na ufierta d'un ramu engalanáu al santu patrón del pueblu. La fiesta del Ramu conserva tola tradición asturiana de sieglos. Las celebraciones comienzan la víspera del día grande de San Pedru, los mozos del pueblu acercanse al monte de fayas en busca d'un árbol y consistencia al que llaman la f.oguera. Otros pueblos d'asturies tamién faen una foguera de fueu n'honor a San Pedru asemeyada a la que se-y dedica a San Xuan. Las mozas del pueblu mentantu preparan el “Ramu”, que e un arcu trenzau y adornau con flores y roscos como se fai en munchos otroa pueblos d'Asturies. El día de San Pedru tras la celebración de la misa y de la procesión polas calles , los vecinos se trasladan hasta la bolera del pueblu onde ta llantada la f.oguera. Las mozas subastan nuna puya del Ramu los roscos pa conseguir dineru que sufrague la fiesta.


Observando los ritos asturianos festivos de las comunidades rurales de Las Asturias, llama poderosamente la atención la existencia de un factor común, una fiesta nacional etnolóxicamente asturiana que consiste ena ofrenda d'un ramu al santu patronu, a la virxe o al Santísimu nel casu de las celebraciones eucarísticas. La entrega d'un ramu fue tamién símbolu de transferencia de posesión desde los antiguos pueblos xermánicos. En este sentido se encuentran en Asturias documentos de los siglos XIV y XV en los que se pone de manifiestu esta costumbre. Hoy día sólo quedan vestigios de ello, como el relevo de la mayordomía de las fiestas patronales, que se efectuaba en un pasau bastante reciente entregando el mayordomu saliente el ramu procesional al entrante. Estos ramos yeran, como'l su nome indica, ramas o árboles pequenos de los que pendía una cesta con ofrendas o que llevaban éstas colgando directamente del ramaxe. Pueden ser ofrecios por tol pueblu, mediante aportación popular, o bien por cualquier persona o grupu como cumplimientu d'una promesa En munchos pueblos existe la costume de disparar pólvora cuando el ramu inicia su recorriu. Hoi día los escopeteros sustituyéronse polos cuetes o “bombas de palenque”. Lo que se saca de la subasta, puya, remate o rifa (que recibe estos distintos nomes dependiendo del llugar d'Asturies), servirá en parte pa pagar al cura, sufragar la fiesta del añu próximu o iguar la capiella del Santu. Esta tradición e mui antigua, ya que se conserva en munchos llugares d'Asturies al menos desde l'añu 1522, y tá en plena vixencia actualmente, como podemos observar ena fiesta de San Pedru de Tresvisu. L'aldea de Tresvisu, integrada nel Parque Nacional Asturianu de los Picos d'Europa, puede llegase per carretera o bien a pie a través de la Subida del Urdón, que parte dende'l desfiladeru de La F.ermida y asciende per un impresionante camin tallau en roca que sigue en su iniciu la garganta del ríu Urdón hasta llegar a la zona más alta, onde s'alcuentran las praderías y los hivernales de Tresvisu, por cima d'ellos, asomase l'aldea, que conserva la su fisonomía tradicional.

Esti municipiu asturianu caracterizase pola su escasa y enveyecida población amás de pol aislamientu, no que a comunicaciones se refier, que padeció hasta hai años. Desde la locadida de Sotres e necesario cruzar el F.itu d'Escarandi a 1.200 metros d'altitu.


Pal accesu a Tresvisu pela Senda de La Peña Para los excursionistas, destacar la subida de 6 kilómetros pela senda de La Peña que separa Tresvisu de Urdón. Nella salvase un desnivel de unos 800 metros a través d'un tortuosu senderu llenu de curvas nel que destaca el imponente balcón de Pilatos, un mirador natural del Ríu Urdón en completa verticalida con una cayída de más de 600 metros. Al final del camin obtiense la recompensa d'unas vistas espectaculares d'Asturias y de los Picos d'Europa y la degustación del quesu azul de picón Bejes-Tresvisu, con denominación d'orixe, y cuya elaboración siguese realizando artesanalmente. El quesu picón e una variedá de los quesos asturianos y tá ellaborau con una mezcla de lleche d'oveya, cabra y vaca, igual que'l Cabrales y la su maduración produzse en cuevas naturales de caliza, a una altitu de 2.000 metros sobre'l nivel de la mar, onde remanecen ente 3 y 4 meses.



El conceju de Tresvisu alcuéntrase situáu metanes d'Asturies na rexón llebaniega nos Picos d'Europa, y aislau de cualesquier llugar polas sus propias condiciones xeográficas. Las condiciones medioambientales obligaron a una especialización económica de la zona, desde los primeros tiempos históricos. Quedan algunos restos megalíticos de la Edá del Bronce en Colláu de Pirué y Altos de Barreda, nel límite col conceyu de Cabrales, y los de Les Cuerres, xunto al ríu Urdón, ya dientro de Tresvisu.

Hasta agora poca información tiense de Tresvisu na Eda Media cuando pertenecía al Reinu d'Asturias dende los primeros tiempos de la su fundación. Suponse que la poblaron xentes ganaderas procedentes de Castiella, en el siglo VIII, en época de la Repoblación d'Alfonso I. Su aislamientu natural, convertíalu en llugar idóneu p'abellugase de las invasiones árabes. Sin embargo, hasta el 942 nun tenemos referencia documental de la existencia de xentes nesti llugar. El Catastru de la Ensenada, de 1753, refierse a Tresvisu como llugar de Las Asturias de señoríu compartíu por tres señores. Como activida económica complementaria de la ganadería, tiense constancia de la producción de quesos yá dende'l sieglu XVI.

Gus Van Sant, Premiu d'Honor del 4u Festival CinegailesAST 2009





Gus Van Sant, Premiu d’Honor del
4u Festival de Cine Gai y Lésbicu d’Asturies



Gus Van Sant nació en Louisville (Kentucky, EEUU) en 1952. Foi ganándose al públicu y la crítica por igual a lo llargo los años dende la so irrupción na escena cola aclamada película "Mala Nueche" en 1985, que ganó’l Premiu Los Anxeles Film Critics Award a la meyor película independiente de 1987. Gus Van Sant tuvo nomináu al Oscar como meyor director por “El buenu de Will Hunting" en 1997, que recibió un total de 9 nominaciones, incluyendo meyor actor secundariu y meyor guión. Gus Van Sant continuó con un polémicu refechu del clásicu de Hitchcock "Psicósis", que foi una recreación toma por toma del orixinal. El nuevu mileniu traxo l’estrenu de la versión cinematográfica de la obra "Descubriendo a Forrester", con Sean Connery. Durante la so carrera Gus Van Sant continuó faciendo curtios que tamién tuvieron premiaos. Ente estos destaca’l so primer curtiu de 1982, l’adaptación del relatu de William S. Burroughs "The Discipline of DE", que s’exhibió nel festival de Nueva York. Nacíu Kentucky, Van Sant estudió na Rhode Island School of Design antes de marchar pa Hollywood. Al principiu la so carrera pasó dos años en Nueva York trabayando en publicidá. Más tarde establecióse en Portland (Oregón) ónde amás de dirixir y producir, dedicóse a la pintura, fotografía y escritura.
En 1995 publicó una colección de fotografíes, "108 Portraits", y dos años depués "Pink", una sátira sobre’l mundu del cine. Amás dirixó videos pa munchos artistes, ente ellos David Bowie, Elton John y Red Hot Chili Peppers. Elefante, Últimos díes, París quiérote o Parque Paranoicu, son dalgunes de les sos últimes películes. Nel 2008 triunfa mundialmente cola so película “El mio nome ye Harvey Milk”, un biopic sobre la vida d’esti lluchador polos derechos de los homosexuales en San Francisco.




programación Cinegailesast 2009:


-----------------------------------------------------------------------------------

XUEVES 6 D’AGOSTU

18 h: CURTIOS FINALISTES:

- Gústame ser divina (Diego Torres)
- K (Juan Simons)
- La vocación (Xavi Vilareyo)
- Pablo ¿pusisti la llavadora? (Javier Haba)
- Salvemos el teatru (Xavi Vilareyo)


19,30 h: CinegailesAST presenta:

- Habita conmigo (Noruega). Eva llega pa pintar l’altar de la ilesia y Sara va alcontrar un amor.



20 h: CinegailesAST presenta:

- L’amor mata (Alemaña). Un mozu paez que nun sabe llevar mui bien la so vida afectiva.


VIENRES 7 D’AGOSTU

18 h: DOCUMENTALES CinegailesAST:

- Homo baby boom (Anna Boluda). Vida cotidiana de families gais y lesbianes en Cataluña y Valencia.

18,30 h: DOCUMENTALES
CinegailesAST:

- Ensin xéneru de duldes (Xavi Vilareyo). Un testimoniu sobre la transexualidá n’Asturies.

19,30 h: CinegailesAST presenta:

- Hollywood de casualidá (Francia). Una comedia d’un nenu al que confunden con una nena que llega a ser actriz.

20 h: Asesinaron a unu (Tor Iben, Alemaña). A Tom atáquenlu nel parque y namórase del so agresor.



SÁBADU 8 D’AGOSTU


19 h: ENTREGA DE PREMIOS DEL 4u FESTIVAL CinegailesAST 2009.

Homenaxe a Gus Van Sant, Premiu d’Honor 2009.

Proyección de trailers del Festival.

Proyección del curtiumetraxe ganador.

Proyección de la película ganadora.


CinegailesAST 2009

4u FESTIVAL DE CINE GAI
Y LÉSBICU D’ASTURIES

C.C. ANTIGU INSTITUTU
c/ Xovellanos 21. XIXÓN
Salón d’Actos
festivalcineastur@wanadoo.es

ENTRADA GRATUÍTA
A TOLES SESIONES