viernes, 30 de enero de 2009

PRESENTÓSE UNA CONFERENCIA SOBRE CLIENTELISMU N'ASTURIES



Presentóse una conferencia sobre'l clientelismu n'Asturies



Esti xueves 29 de xineru tuvo llugar en Xixón, nel llar de la Sociedá Cultural Xixonesa una interesante conferencia que llevó por títulu "El clientelismu político-llaboral n'Asturies" que tuvo a cargu de Xabiel Álvarez Villa, Presidente del Conceyu por Otra Función Pública, una plataforma que quier denunciar los abusos ya illegalidaes que se cometen na Alministración pública asturiana encuantes a la contratación pública, el clientelismu y la patrimonialización o apropiación de l'Alministración pública por parte de los partíos gobernantes. Xabiel Álvarez denunció nesti sentíu la esitencia d'unos 31 entes públicos asturianos que furrulen como una Alministración pública paralela, popularmente conocíos como "los chiringuitos", unos 14 entes públicos y fundaciones (Comarques Mineres, Institutu de desarrollu, Fundaciones, RTPA...) y 17 empreses diverses (SEDES, VIPASA, VALNALÓN, PARQUE PREHISTORIA, SOCIEDÁ REXONAL DE TURISMU, XESTIÓN D'INFRAESTRUCTURES CULTURALES, SOGEPSA...) que realicen funciones qu'enantes dependíen directamente de les Conseyeríes pero que dende un tiempu son sociedaes mercantiles de titularidá y capital públicos pero que furrulen según el Derechu priváu encuantes a la contratación de personal y servicios y ello pa saltase los criterios d'igualdá, méritu y publicidá que garantiza'l Derechu públicu y la contratación pública. Nun se sabe en realidá cuántos trabayadores tienen estes empreses yá qu'incluso son secretos y nin la Xunta Xeneral pue sabelos yá que dicen que son empreses privaes. SOGEPSA, una sociedá pública mayoritariamente beneficiaria de los procesos públicos d'expropiación, paez tener unos 43 trabayadores. A güeyu toes estes sociedaes empleguen a unes mil persones n'Asturies pero nun se sabe cuálos són los sos criterios y procedimientos de contratación. Toa esta rede de fundaciones, entes y empreses xeneren asina toa una rede clientelar que se crea al marxe de los principios de méritu, igualdá y capacidá nel accesu a los peustos de trabayu yá que los sos procedimientos de contratación nun són públicos. ASPASAD, una sociedá pública que trabaya con discapacitaos, reconoz que'l so procedimientu de contratación de personal redúzse al fechu de que la xente mande currículums y ellos simplemente esbillen. SERPA, una sociedá entamada como d'obres y servicios municipales qu'agora dedícase a facer tou tipu d'obres y servicios en xeneral publica ufiertes d'emplegu públicu, asina lo fizo en 2007 convocando places pa llicenciaos que se contrataben según una "comisión d'evaluación" y una "entrevista" personal polo que nun había garantíes d'igualdá, méritu y capacidá nel accesu a puestos de trabayu públicos y tampoco se respetaben los principios de publicidá nin trasparencia ya que los ciudadanos nun s'enteraben d'estes convocatories d'emplegu. VIPASA, qu'enantes dependía directamente de la Conseyería de Vivienda, agora ye una empresa privada autónoma y tuvo problemes d'acosu llaboral pero nun sabíen desplicar a la Xunta Xeneral cómo contrataben al personal yá que lo facíen "poniendo un anunciu nel periódicu".

Nes oposiciones públiques denuncien artitrariedá total debío a la irregularidá na constitución de los tribunales de selección yá qu'estos nun se faen por sortéu sinón por nomamientu directu a deu de los sos miembros lo que permite al gobiernu formar mayoríes partidistes y non ecuánimes. Na alministración asturiana más del 26% de los puestos de trabayu, según el Conceyu por Otra Función Pública, son funcionarios de llibre desiganción, esto ye nomaos a deu pol gobiernu. El restu los puestos cúbrense en teoría por concursu de méritos pero na práctica tamién tán puestos y nomaos a deu. Los concursos nun se convoquen nin se publiquen y abúsase de les comisiones de servicios. Denuncien concursos fechos a medida que llueu los tribunales independientes anulen por tar viciaos de raigañu nel so procedimientu. Denuncien places que se dan d'antemano a xente previamente contratao a los que se-yos fai una oposición "a medida" na que se-yos esixe esperiencia o por exemplu saber "alemán". El casu sangrante afecta al cuerpu d'Interventores yá qu'en teoría deberíen ser xente independiente pa poder fiscalizar les cuentes públiques pero na práctica son puestos políticos nomaos a deu y que por recibir esi favor devuelven el favor al gobiernu non fiscalizando nin controlando como deberíen. Too esto na Alministración autónoma pero nos Conceyos pasa lo mesmo. Muérganos de control de gobiernu como la Procuraduría Xeneral o la Sindicatura de Cuentes nun són independientes yá qu'esos cargos tán politizaos dafechu y nun són imparciales precisamente pa nun controlar los desmanes del gobiernu. Xabiel Álvarez denunció que tolos trabayadores de la Procuraduría Xeneral tán nomaos a deu y na Sindicatura de Cuentes tolos puestos clave són tamién de llibre designación colo que nun pue haber control nin fiscalización de les cuentes axeitada yá que deben el so puestu al que los nomó, esto ye al gobiernu que fai de patrón y polo tanto son cargos vasallos o clientes del poder políticu. Cada vez hai más puestos de llibre designación na Alministración como los nomaos coordinadores que nun suelen tener funciones propies y suplanten a otros funcionarios. Denúnciase tamién que a les nueves promociones de funcionarios a los pocos meses nómenlos a deu con altos cargos d'alta responsabilidá como lletraos del Serviciu Xurídicu del Principáu ensin seguir una carrera de méritos ou honores que conlleva tiempu, asina de los 16 lletraos actuales sólo dos tán nomaos por concursu de méritos y el restu tán nomaos a deu. El procedimientu descritu ye más que clientelar, en palabres de Xabiel Álvarez, ye un procesu d'enfeudamientu o vasallaxe políticu, de vinculación al señor que da y reparte puestos, hasta'l puntu de ridículu que tien que cuando un cargu cesa cesa tamién con él una especie de corte feudal de contrataos a deu y que si marcha pa otru puestu esa corte marcha tres él a esi departamentu, empresa, ente o fundación. Tou esti proceder denuncien que nun ye democrático nin presentable nun país que quiera ser modernu, sinón que ye más propiu de países autocráticos o dictadures. El Conceyu POFP quier denunciar toes estes illegalidaes que se cometen na Alministración pública asturiana y que se ponga remediu a estos males puesto que ye una asociación que ta al serviciu del interés xeneral y non d'intereses particulares. Nesti sentíu apelen a que la prensa asturiana denuncie toa esta situación pero nun confíen nella yá que dicen que la prensa n'Asturies tamién sirve a estos intereses políticos. Otru aspectu nel que se manifiesta'l clientelismu ye nes suvenciones de Cultura que s'utilicen como un mecanismu más de la función clientelar comprando fidelidaes yá que la discrecionalidá a la hora de concedeles ye absoluta puesto que nun hai varemos de nenguna clas y les supuestes "comisiones" de valoración tán nomaes a deu pol propiu poder políticu ensin nengún criteriu ecuánime lo que podría suponer una desviación de poder y asina eses decisiones polítiques pueden llevase ante los tribunales puesto que son actos viciaos de raigañu yá que nellos falta la motivación de por qué se conceden o non les suvenciones. Nesti sentíu denunncien que'l movimientu asturianista ta en parte compráu y vendíu debío a esta mano espurrida hacia la Conseyería que reparte óbolos. El casu de la RTPA ye un casu a parte ya que ta dafecho privatizada nuna rede de subcontrates, salvo los informativos, y nel procesu de contratacíón nin siquiera tienen en cuenta la conocencia de la llingua asturiana yá qu'en realidá pocu méritu y capacidá tien d'informar periodísticamente quien nun conoza nin sepa la llingua d'Asturies. En realidá furrulen como intermediarios ente l'Alministración y los empresarios yá que subcontrátenlo too pero non cola Llei de Contratos del Estáu sinón cola llei del caprichu. El públicu entrugó qué papel xugaben nesti murniu panorama les ONG que pauten cola Alministración unos servicios a deu a cambiu d'un presupuestu, llamándolo contratos de collaboración qu'en realidá salen mui baratos a l'Alminsitración por facer funciones públiques (menores, drogues, mayores...) y sin emabrgo estes ONG lo que faen ye contratos basoria y emplegu precariu cuando en realidá son unes empreses de servicios más. denuncien que'l gobiernu asturianu quier facer una Llei basoria de la función pública que permita too esto y que ye peor de lo qu'hai agora. El Conceyu por Otra Función Pública fizo anuncia de la so páxina web http://www.otrafuncionpublica.blogspot.com/ pa evitar la patrimonialización de la función pública, yá que la función pública ye de toos y non sólo del partíu gobernante, pa evitar el clientelismu y amiguismu y pa llograr qu'el Derechu públicu na contratación nun quede arrequexáu poles práctiques privaes de contratación a base de montar empreses privaes (chiringuitos) pa prestar servicios qu'en realidá son públicos y nos afecten a tolos ciudadanos de toles ideoloxíes.