lunes, 25 de mayo de 2009

Pesllóu'l primer Festival de televisión y cine históricu Reinu de Llión.




El I Festival Internacional de Television y Cine Históricu Reinu de Llión pesllóu el 23 de mayu pasáu. Entamáu en collaboración cola Conceyalía de Cultura Llionesa, escomencipióu'l pasáu 16 de mayu con una gala d'entrega de premios apresentada por Macarena Gómez ante un Auditoriu Ciudá de Llión que chenóu dafeichu'l sou aforu pa la ocasión. L'eventu que cuntóu con alfombra roxa pola qu'esfilonun los premiaos, entamóu con un discursu del edil de Cultura Llionesa, el llionesista Abel Pardo Fernández, nel que se fizo analís de que Llión como capital que fuera d'un imperiu y país independiente durante más de trescientos años ye'l sitiu más axeitáu pal desenvolvimientu d'un Festival Internacional de Televisión y Cine Históricu, que naz con vocación de convertise en referente européu y proyeutar a Llión a nivel internacional.

Los galardonaos nesta primer edición fueron: Javier Espada y Gaizka Urresti recoyeron el suyu pol documental sobre Buñuel El último guión (mejor largometraje), el premiu al meyor curtiu foi pal realizador y protagonista de Dunder-Büchse , filme sobre la Guerra Civil hespañola.
Pela súa parte, el responsable de la programación cultural de la Universidá, Pepe Tabernero, entregóu la mencion especial del xuráu al lleonés Alberto Taibo pol sou documental Nicanor del Valle ; el guionista de la gala, Chema Trujillo, ofreció la mención especial del públicu al director bercianu Gabriel Folgado por Paisajes interiores . Ya dientro de la sección oficial de televisión, la presentadora Emma Rosa Posada fizo entrega del premiu al meyor documental a Manuel Abad por Flores tristes y l'actor Fernando Tielve entregóu el galardón al meyor programa d'entretenimientu a Ernesto Sevilla por Muchachada Nui. El guionista de Sé lo que hicisteis Carlos Herrero recoyóu'l premiu al meyor magazine . La meyor serie documental foi 21 días , el meyor programa cultural llevólu Metropolis , y la meyor serie de ficción, Aída . El premiu al meyor programa especial foi pa Morir de humor y, en cuanto a las menciones espciales, una llevóula una encantada Ana Milán y la otra, Roberto Enríquez.