domingo, 15 de junio de 2008

El 4u FESTIVAL DE CINE ASTURIANU faise en Madrid



El 4u FESTIVAL DE CINE ASTURIANU
tendrá llugar en Madrid


El 4u Festival de Cine Asturianu fairá la so Gala de Pieslle el próximu miércoles 2 de xunetu del 2008 en Madrid. L’auditoriu del centenariu Atenéu de Madrid (Prado 21) va ser otra vez más el marcu incomparable nel que se va celebrar la entrega de premios del del Festival y la proyección de los ocho curtiumetraxes finalistes. El Festival de Cine Asturianu concede premios pa ocho categoríes: Meyor Curtiu n’Asturianu y en Castellanu, Meyor Actor y Actriz, Meyor Guión y Director, Meyor Documental y Meyor Película amás d’un Premiu d’Honor. Los curtiometraxes nominaos a los premios son los siguientes: El cantar del agua (Óscar Fernández), Espresionista (Pablo de María), A golpe de tacón (Amanda Castro), Ausencia (Pelayo Muñiz), El arte de vivir (Jesús Álvarez), Escollera (Santiago Torres Muro), Humanos con patatas (Kiko y Javier Prada), La reconversión de las gaviotas (Alberto Rodríguez) y Un juego de niños (Raimundo García).

Los nominaos al Premiu al Meyor Documental son: AsturianUS (Luis Argeo), Misiones pedagógicas (Gonzalo Tapia) y Mar de valientes (Óscar Fernández). Les nominaes a la Meyor Película son: Cubalibre, dirixida por Raimundo García y Dama de Porto Pim, dirixida por José Antonio Salgot. Los acttores y actrices nominaos a los premios son: José Luis López Vázquez, Caco Senante, Antonio Resines, Lola Herrera, Kira Miró y Emma Suárez. Los miembros del xuráu oficial daránse a la conocencia na mesma Gala de Pieslle, onde se fairá tamién un homenaxe a los guionistes y escritores asturianos. La Gala va tar presentada pola escritora Rosario de la Cueva y el Premiu d’Honor del 4u Festival de Cine Asturianu fairáse públicu próximamente.




El Festival de Cine Asturianu cumple cuatro ediciones


El Festival de Cine Asturianu nació'l 27 d'abril del añu 2005 nel auditoriu del Atenéu de Madrid cola idea de celebrar el primer Centenariu del Cine Asturianu. Axuntáronse naquella ocasión figures tan destacaes como Gil Parrondo (Premiu d’Honor del Festival), Paz Pondal, Xuan Gona, Pedro María Sánchez, Paul Naschy (Meyor Actor), Julio César Acera o Asución Balaguer (Meyor Actriz), ente otres personalidaes más pa celebrar el nacimientu d'esti nuevu Festival de Cine. Los triunfadores d'esti primer festival fueron Teresa Marcos y Sergio G. Sánchez colos trabayos Llencería d'ocasión y 7337. El premiu al meyor guión foi pa José Maniega por Imaxe accidental. El Premiu al Meyor Director foi pa Sergio G. Sánchez. Les bases del Festival de Cine Asturianu almiten trabayos en dos estayes principales: Obres en llingua asturiana y en cualesquier otra llingua. Al Concursu pueden presentase llargumetraxes, curtiumetraxes, o documentales en cualesquier formatu y duración, siempre que tean realizaos en llingua asturiana, tamién pueden presentase obres de realizadores asturianos o rodaes básicamente n’Asturies o nos territorios del dominiu llingüísticu del asturianu en cualesquier llingua. El Festival de Cine Asturianu celebra añalmente unes gales d'entrega de premios, conocíos como los Fruteros de Cristal, n'homenaxe a la primer película asturiana, El robu de fruta, dirixida por Javier Sánchez Manteola en 1905 y tien como fines la difusión y promoción del cine asturianu y de los sos artistes. Pal cuartu Festival de Cine Asturianu tán nominaes a los premios obres de los realizadores siguientes: Raimundo García, José Antonio Salgot, Óscar Fernández, Pablo de María, Amanda Castro, Pelayo Muñiz, Jesús Álvarez, Santiago Torres, Kiko y Javier Prada, Alberto Rodríguez, Gonzalo Tapia y Luis Argeo. La Gala de Pieslle y la entrega de premios del 4u Festival de Cine Asturianu tendrán llugar en Madrid nel Auditoriu del Atenéu la tarde del 2 de xunetu del 2008.

festivalcineastur@wanadoo.es