miércoles, 16 de marzo de 2011

Los planes d'una central nuclear n'Asturies





Nel añu 1977 los planes del Ministeriu hespañol d'industria preveíen la construcción d'una central nuclear n'Asturies, en concretu nel pueblu de Santiyán, nel Valle de San Vicente. Los planes nucleares nel territoriu asturianu quedaron paralizaos depués debío a la moratoria nuclear pero sobre tou a la fuerte oposición llevada alantre polos alcaldes asturianos de les dos Asturies. A pesar d'ello, inda queden nel recuerdu les obres de cimentación y viales que se ficieron pa la central nuclear de Santiyán, y qu'inda pueden vese al llau de la guapa playa de Las Fuentes, en Val de San Vicente.

La prensa falaba entós nestos términos: Doce alcaldes de municipios asturianos han acordado oponerse unánimemente a la instalación de la central nuclear de Santiyán, en el transcurso de una reunión celebrada en el Ayuntamiento de San Vicente de la Barquera.

Por Asturias de Santiyana estaban presentes los alcaldes de San Vicente de la Barquera, Cumillas, Cabezón de la Sal, Riunansa, Udías, Valdaliga, Ruiloba; Llamasón y Val de San Vicente. Por Asturias de Oviedo asistieron los alcaldes de Ribadeva y Llanes.

Los reunidos acordaron también pedir audiencia al ministro de Industria al objeto de solicitar información de carácter oficial en torno al proyecto de la central nuclear y, al propio tiempo, para mostrarle la oposición unánime de la comarca al establecimiento de dicha instalación.