martes, 20 de marzo de 2012

Miguel Losada clausuró la Xunta d'Escritores Asturianos 2012 con Cine y literatura







La Xunta d'Escritores Asturianos 2012 peslló’l pasáu 5 de marzu na Biblioteca del Campu San Francisco d’Uviéu con una conferencia de D. Miguel Losada, director de la Sección de Cine del Ateneo de Madrid titulada "Cine y literatura, la traición necesaria". Nel so discrusu Miguel Losada analizó les estreches relaciones ente'l cine y la lliteratura a través de les películes de dellos directores-poetes y la vinculación poética y lliteraria de les imáxenes y testos cinematográficos, con abondes cites d'autores como Pasolini, Buñuel, Murnau o Visconti.

El poeta gallego Miguel Losada fue el Convidáu d'Honor de la Xunta d'Escritores Asturianos 2012 que tuvo lugar los días 1,2 y 5 de marzo en la Biblioteca del Campu San Francisco de Uviéu. Miguel Losada clausuró estos encuentros literarios con una ponencia titulada "Cine y literatura, la traición necesaria" seguida de una mesa redonda sobre la situación del cine en Asturias.


Miguel Losada (Vigo, 1959) Doctor en Filología Hispánica y licenciado en Filología Francesa es poeta, escritor y crítico de cine. Dirige la Sección de Cine del Ateneo de Madrid.

Autor de los siguientes poemarios: Los campos de la noche (1998), El bosque azul (2005) y Última Forma (2010). Aparece en distintas antologías. Sus poemas han sido musicados por El Zurdo. Colabora en revistas de España y América. Crítico de cine en radio y televisión con más de diez obras publicadas. Actor de teatro en obras de Lorca, Valle, Jardiel Poncela, Strindberg, etc. Actor de cine en la película de José Luis García Sánchez, Este que veis aquí, en la que hacía de Leopoldo Alas Clarín.

Como escritor cinematográfico ha publicado numerosos libros sobre cine: Cien películas para amar el cine; Gabriel García Márquez y el cine; Poesía y cine; El Hollywood español; El Cid, cincuenta aniversario; Marisol, su vida y sus películas; Sara Montiel, así como numerosos artículos en revistas especializadas. Ejerce como crítico de cine en prensa, radio y televisión. En la actualidad aparece semanalmente en el programa televisivo, Vivir de Cine. Desde hace más de quince años lleva el programa "Los Viernes de la Cacharrería" del Ateneo de Madrid por el que han pasado más de doscientos poetas cuyos versos se recopilan en los dos volúmenes de La Voz y la Escritura.

La Mesa Redonda sobre la "Situación del cine n'Asturies" siguó darréu de la intervención de Miguel Losada cola participación de los productores Juan Gona, director de Porducciones Gona, Geno Cuesta director de Blaster Televisión, Sofía Menéndez directora de Hi-Video Producciones, debate moderáu por Xavi Vilareyo, director del Festival de Cine Asturianu.






Carlos de la Sala denunció na Xunta d'Escritores Asturianos el romanismu y godismu hespañolizante








L'historiador y etnógrafu asturianu Carlos de la Sala (Xixón, 1967) presentó na Xunta d'Escritores Asturianos 2012 una perinteresante conferencia sobre los enfoques distorsionaos de la historiografía asturiana denunciando un ciertu y creciente afán romanista, godista y hespañolista que provién de delles instancies universitaries madriliegues que pretenden ñega-y a Asuries toa identidá histórica y cultural diferenciada de la hespañola. El títulu de la so conferencia foi "Política y arqueoloxía: Roma, godos y Reyes Católicos, la santísima trinidad de la historiografía centralista"


L'historiador Carlos de la Sala faló nel so discursu de les estreches relaciones ente política y arqueoloxía esistentes n'Asturies pa desenmascarar toa una política oficial de deconstrucción de la singularidá asturiana cultural ya histórica. Anular históricamente a Asturies como entidá política propia ya independiente pasaría según estos llaboratorios de la seudohistoria amparaos por dellos partíos políticos hespañolistes por inflar descaradamente la influencia de Roma como entamu de tolo asturianu intentando engañar pa facer entender qu'enantes de Roma nun esistía nada n'Asturies y lo mesmo esaxerando tolo referente a los godos, incluso repitiendo que Pelayu yera de familia godo-toledana-hespañola. Esta interesante conferencia que tien por títulu "Política y arqueoloxía: Roma, godos y Reyes Católicos, la santísima trinidad de la historiografía centralista" publicaráse nel llibru d'actes que s'editará darréu les xornaes. Carlos de la Sala ye un destacáu investigador, historiador, etnógrafu y espertu conocedor de la realidá arqueolóxica n'Asturies, destacando pola so defensa de los yacimientos asturianos y denunciando les atrocidaes cometíes en munches escavaciones (sofitaes pol poder políticu socialista d'Asturies) como los escándalos destapaos recientemente en Veleya, Cellagú o na Campa Torres de Xixón, denunciando la politización hespañófila que se pretende facer n'Asturies, denunciando el romanismu descomanáu y l'absurdu godismu que quieren implantar dende estamentos político-oficiales a través d'arqueólogos suvencionaos o compraos d'antemano pa ñega-y a Asturies toa singularidá histórica, pretendiéndo asimilala al del restu la península hespañola.

Carlos de la Sala suel publicar los sos ensayos y trabayos nos blogs y redes d'Internet, calteniendo gran difusión y popularidá con influyencia incluso en círculos universitarios de fuera d'Asturies debío a la precisión historiográfica de les sos consideraciones y estudios científicos.

Ismael Carmona llama a salvar la llingua y lliteratura del asturianu meridional n'Estremadura.







L'escritor y profesor estremeñu Ismael Carmona presentó una ponencia pa la Xunta d'Escritores Asturianos 2012 onde analiza la precaria situación actual del asturianu meridional, tamién conocíu como estremeñu o castúo, faciendo un interesante repasu a la historia de la so lliteratura.


L'estremeñu ye anguañu la variedá del asturianu menos conocida dientro del so dominiu llingüísticu. Suel incluyise dientro la variedá dialectal del asturianu oriental, debío al fenómenu de l'aspiración de la efe llatina. L'asturianu falóse dende'l norte al sur de Badayoz de continu en tous estos sigrus, lo que ye que al queal las tierras estremeñas desatillás de las del norti dendi lo primeru, la luenga evolucionó de manera destinta. L'asturianu meridional parlase en tola metá ocidental d'Estremaúra, lo que conocemus como la Estremaúra lleonesa pa diferencialla de la Estremaúra castiellana. La conservación del estremeñu ye preocupanti, pos namás lu palran ogañu la genti mayol de cuarenta y en angunas partis namás los viejus. El primeru n'escrevil literatura populal f.ue Rafael García-Plata de Osma. José María Gabriel y Galán siguiendo la moda'l tiempu cantó ena luenga populal. La cimera'l versu estremeñu cedióse ente las décadas los 1970 y 1980 col certamin poéticu "Ruta de la Plata". Peru la poesía n'estremeñu de los últimus 25 añus esprimentó un escaimientu proporcional a la perda l'idioma. Escasinus són los poetas qu'han lográu espubrical algu n'Estremaúra: Pablo Gonzálvez, Juan José Camisón; en teatru: Vicente Corrales o Juan García; y en narrativa: José María Alcón, Reina Raposo, Cruz Díaz... Ogañu, la situación de las letras n'estremeñu ye verdaeramenti preocupanti debío a la perda de certamines importantis, a la falta d'alfabetización y a los garrunchus de las editorialis pal pubricaeru de testus n'estremeñu. Autoris comu Alcón Olivera, José Benito Mateos, Manuel Romero o Garrido Correas acontinan a escrevil nel asturianu meriyonal d'Estremaúra, en castúo, contribuyendo asina a la normalización social d'esta variedá meridional del asturianu propia d'Estremaúra.




La Xunta d'Escritores Asturianos 2012 dedicó la xornada del 2 de marzu a la situación oficial del asturianu fuera les llendes alministratives de la Comunidá Autónoma del Principáu d'Asturies. Asina presentóse'l llibru de testu "El patrimonio lingüístico cántabro" editáu pola Conseyería Cultura del Goviernu de Cantabria en collaboración con ADIC, l'Asociación pa la defensa y los intereses de Cantabria que pretende sirvir de pauta o llibru de trabayu nel sistema educativu pal enseñu de la llingua asturiana na comunidá vecina na so variante oriental.


Ismael Carmona García ye escritor n'asturianu meridional y presidente del OSCAC, Órganu de Siguimientu y Coordinación del Estremeñu y la su Coltura, una recién asociación de defensa y fomentu del asturianu d'Estremadura o estremeñu. Ismael Carmona presentó pa la XEA 2012 una interesante ponencia sobre "L'estremeñu y la su literatura" del que se fizo llectura. Darréu d'ello, la XEA ufiertó un Alderique abiertu sobre la situación oficial y real de la llingua asturiana fuera les llendes alministratives del territoriu de la provincia d'Uviéu que dende 1980 ye'l territoriu actual de la Comunidá Autónoma del Principáu d'Asturies.