domingo, 29 de marzo de 2009

Promueven un boicó a los premios oficiales del gobiernu

Llueu de la desatendida ya unánime petición de dimisión por parte del asturianismu de la responsable de Política Llingúistica del gobiernu socialista, Consuelo Vega, ex-xefa de prensa de Vicente Álvarez Areces, defensora de la desgraciada ya humillante política de represión y esterminiu de la llingua asturiana nel territoriu del Pincipáu de les Asturies, un grupu d'escritores en llingu asturiana promueve un añu más un boicó solidariu, activu y comprometíu a los premios oficiales del gobiernu, premios ominosos onde los haya yá que la falta d'oficialidá prohibe a los escritores en llingua asturiana poder presentase a un centenar de premios estatales onde la oficialidá de la llingua ye requisitu indispienable, ente ellos, los premios nacionales de lliteratura d'Hespaña. Por ello, y pa tapar estes verguences polítiques y culturales, tolos años la oficina de política d'esterminiu llingúísticu publica nel BOPA, en castellanu, les bases d'unos premios politizaos hasta la saciedá pa engrasar les cuentes corrientes d'unos cuantos afines. La Conseyería de Cultura y Turismu aprobó, según s’anuncia estos díes nel BOPA, les bases de los sos tradicionales premios lliterarios “Xosefa Xovellanos” de novela, “Xuan M.ª Acebal” de poesía, “Máximo Fuertes Acevedo” d’ensayu y les nueves convocatories, el “María Josefa Canellada” de lliteratura infantil o xuvenil y l’“Alfonso Iglesias” de cómic en llingua asturiana.

Once finalistes nel concursu de tonada asturiana de Santander


Once finalistes nel concursu de tonada asturiana de Santander



Once solistas disputarán la semifinal del Concursu de la Canción Popular de Santander 2009, tras la jornada clasificatoria celebrada el pasado viernes, en el teatru Casyc de la Obra Social de Caja Cantabria, entidad patrocinadora del certamen, ante numeroso público. La Asociación Cultural 'Proa', organizadora del concursu dio a conocer ayer la relación de los once solistas que celebrarán la semifinal que tendrá lugar el próximo sábado, día 4, en este mismo escenario santanderín.
Los solistas clasificados para la semifinal, por orden alfabético, son: Conchi Cobo, Constantino de Cos, Isabel Gómez, Nando González, Fco. J. López 'Cote', Marta Martínez, Toño Ruiz, Luis A. Santander, Manuel Sañudo, Eduardo Sierra y Cristian Villegas. Entre estas once voces, saldrán los cinco finalistas que competirán ya en la Gala Final del próximo día 25 de abril.
Dado el seguimiento masivo de la velada, los organizadores se vieron obligados a abrir las puertas del teatro quince minutos antes de lo previsto, ya que la afluencia de personas abarrotó las instalaciones de acceso al teatro del Casyc. El jurado optó por clasificar a once solistas. La organización había determinado que un mínimo de diez cantantes pasaran a esta segunda fase. Las tonadas fueron los temas elegidos, mayoritariamente, por los concursantes.
Junto a voces potentes, destacaron otras más veteranas, pero con arte, y las de las jóvenes promesas, que irrumpen con fuerza en el panorama de la tonada montañesa. Cinco fueron los cantantes que debutaron el viernes en este certamen, lo que supone casi la cuarta parte de los inscritos. De ellos, dos se clasificaron para la semifinal. El jurado subrayó que «hay cantera para la tonada montañesa y que las nuevas generaciones viene pisando fuerte, ya que cuentan con la inestimable ayuda de escuelas municipales de folclore repartidas por toda la región». El periodista Juan Carlos de la Fuente fue el encargado de presentar la primera cita de este certamen, marcado por el buen ambiente vivido entre los participantes. Una convocatoria que ha venido reflejando en estos años el pulso y la revitalización del folclore asturcántabro.