Esta selmana nació oficialmente un nuevu partíu políticu asturianu, FORO ASTURIAS, el partíu que reclamaba Francisco Alvarez Cascos a los sos seguidores pa presentase a les elecciones como candidatu a la presidencia d'Asturies. El nuevu partíu llama a liderar una nueva vía centrista, democrática y de progresu y toma como símbolu un caxellu de formigues siguendo l'exemplu de la Sociedá d'Amigos del País d'Asturies d'Uviéu y Santiyana, una sociedá ilustrada que puxaba pol porgueyu y la prosperidá económica y cultural del País Asturianu durante la Ilustración del sieglu XVIII. Una de les metes del nuevu partíu va ser la de recuperar l'arguyu de ser asturianos y asturianes y la d'allugar al País Asturianu nel llugar que merez.
La Sociedad Económica de Amigos del País de Asturias de Oviedo y de Santiyana fue creada gracias al apoyo de conde de Campomanes. Celebró su primera reunión en las casas consistoriales de Oviedo en junio de 1780 y los Estatutos se aprobaron por Real Cédula de 15 de febrero de 1781. La primera directiva, encabezada por Andrés Carlos de Prada Cienfuegos, canónigo de la Catedral y rector de la Universidad, estaba compuesta por miembros del poder político y económico, con fuerte presencia de eclesiásticos. Los objetivos de la Sociedad eran mejorar la agricultura, el comercio y la industria, atrasados en aquellos momentos. Sin embargo, las actividades económicas emprendidas por la Sociedad no respondieron a las expectativas suscitadas en el momento de su creación y se orientaron preferentementehacia el fomento agrícola. A pesar de estar dirigida por Jovellanos, durante un breve plazo, y por Campomanes, éstos no lograron imponer sus ideas reformistas al resto de los directivos y socios, terratenientes del clero y de la nobleza en su mayor parte.La Sociedad fundó un Gabinete de Historia Natural y, en 1785, una Escuela de Dibujo, auspiciada por el pintor ovetense Juan Nepomuceno, que llegó a tener 264 alumnos en 1807 y que, en 1878, fue sustituida por la Escuela de Artes y OficiosDurante el siglo XIX, la Sociedad continuó ocupándose fundamentalmente del fomento de la agricultura y la arboricultura y, en menor medida, de la ganadería, la pesca, la navegación, la instrucción pública, la artesanía y la minería del carbón. Así mismo, se ocupó circunstancialmente de la beneficencia pública.